Star Wokes: Akolitus | Annyira szar, hogy már jó
Leszbikus űrboszorkányok, töketlen férfiak, gyarló jedik, trendi sötétoldal. Az Akolitussal sikerült sokszorosan alulmúlni a korábbi Disney Star Wars filmek már így sem túl magas színvonalát.
Valószínűleg mára a legelvetemültebb rajongóknak is világossá vált, hogy a Disney Star Wars filmeknél és sorozatoknál még egy kalap szar is nagyobb értéket képvisel. A Mandalóri egy-két kevésbé gyerekes epizódját és az összességében meglepően érettre sikeredett Andort leszámítva
minden produkció esetében kendőzetlen propagandába és elképesztően buta, infantilis, lelketlen történetekbe botlunk.
Mint korábban beszámoltunk róla, az Obi-Wannak olyan dedós szintet sikerült megütnie, hogy mi szégyelltük magunkat miatta, de a fájdalmasan unalmas Ahsoka feminista kalandjai is távolról elkerülte a minőségi tartalomra éhezők étlapját. Most pedig megkaptuk az Akolitust, egy száz évvel a Baljós árnyak előtt játszódó, a „legbuzibb Star Warsként” beharangozott történetet, aminek nem túlzunk, ha azt mondjuk, mikroszkóppal is nehéz lenne megtalálni a pozitívumait. Persze nincs ebben semmi meglepő, ha a legújabb Disney-produkció író-rendező-producerének azt a nyíltan homoszexuális Leslie Headlandet nevezik ki, aki egy interjúban bevallotta,
úgy szokott filmeket készíteni, hogy fogalma sincs mit művel.
Elemzésünkben, amiben kőkemény spoilerek lesznek, a következőkre leszünk kíváncsiak. Egy: megjelennek-e a kötelező woke elemek? Kettő: találunk-e benne értelmes, az elemi logika szabályait nem felrugó jeleneteket, karaktermotivációkat? És három: hány töketlen férfi van a sorozatban?
Az Ueda bolygón járunk, egy csuklyás orvgyilkos fényes nappal beront egy zsúfolt kocsmába. Odamegy egy asztalhoz, és párbajra hív egy jedit, aki történetesen Trinity a Mátrixból. Miután öt töketlen férfit semlegesít, az egész kocsma kiürül, és ketten küzdenek tovább. Trinity viszonylag könnyen lefegyverzi a nőt, de ahelyett, hogy teljesen ártalmatlanná tenné ezt a társadalomra meglehetősen veszélyes bűnözőt, buta kérdéseket tesz fel neki, és hagyja tovább harcolni. „Egy jedi csak akkor veszi elő a fegyverét, ha kész ölni vele” – mondja a merénylő. Igen, a fegyvernek van egy ilyen nem elhanyagolható tulajdonsága, hogy ölni is lehet vele, erre lett kitalálva, köszönjük a hatalmas bölcsességet. Egyébként
mivel épp most akarod megölni, az égvilágon semmi csodálkoznivaló nincs azon, hogy előveszi a kardját,
már csak azért sem, mert pont te utasítottad arra, hogy „támadjon rád kíméletlenül”. A nő a jedi bénázását kihasználva a világ leggagyibb cselét alkalmazva, amit már az ötéves óvodások sem vesznek be, egy civilhez dob egy kést, hogy elterelje a figyelmét. Trinity ezt megállítja az erővel, ami elég arra, hogy az alatt szíven dobják egy másik késsel. Azonnal meghal. Hm, érdekes, a fénykard sem Reeván, sem az Inkvizítoron, sem Sabine-on nem volt hatásos, de itt egy ehhez képest veszélytelen eszköz azonnali halált okoz? Egyébként
ki az az idióta, akinek egy vendégek nélküli üres kocsmában egy veszélyes harc közepette főzőcskézni támad kedve?
A jelenet úgy végződik, hogy az orvgyilkos megkíméli a szemtanú életét, mert meglátja, hogy vele van a gyereke, amiből kiderül számunkra, hogy még egy jedigyilkosnak is van szíve. Úristen, még csak egy jeleneten vagyunk túl, de máris gyűlölöm a sorozatot. Hülye az orvgyilkos, mert a legnehezebb helyszínt választja a feladat teljesítésére, hülye a jedi, mert nem teszi teljesen harcképtelenné az ellenfelét, mondjuk a karjai azonnali eltörésével, hülye a szakács, mert életveszélyes helyzetben főzni akar, és rosszhiszemű a rendező, mert egy gyilkosságot követően a szereplőt mégis pozitív színben akarja feltüntetni.
A sorozatban a nemártás elvét eléggé elcseszett módon követő impotens jediknek az ellenséget egyszer sem sikerül hatékonyan lefegyverezni
Következő jelenet. Egy ugyanilyen kinézetű nő, akit Oshának hívnak, a galaxis távoli zugában egy űrhajóban ébred. A későbbi részekben majd kiderül, hogy ők ikertestvérek. Ő lesz az egyik főszereplőnk.
Néger, nő és a való életben leszbikus, azaz minden lényeges kritériumnak eleget tett ahhoz, hogy kiérdemelje a szerepet.
A színészi képességeivel kapcsolatban van némi fenntartásom, de hogy pozitívumot is említsek, az üres, érzelemmentes kamerába bámulásban verhetetlen. Áh, meg is jött az első töketlen, friendzone-ba száműzött férfi, akiről Osha kicsit élcelődve ugyan, de nyíltan elmondja, hogy feláldozható. Miután oltott egy kis tüzet az űrben, megérkeznek a jedik – akik közül az egyik egy újabb értelmi fogyatékos férfi –, hogy gyilkosságért bebörtönözzék, mivel összetévesztik a másik nővel. Megtudjuk, hogy Osha korábban ugyancsak jedi volt, de kilépett. Ahelyett, hogy ők maguk kísérnék a jedi tanács elé, berakják egy bűnözőkkel teletömött űrhajóba, ahonnan természetesen mindenki pont most akar megszökni. Osha ahelyett, hogy elfoglalná az utolsó mentőkabint, és mentené az életét,
megsajnálja a hajón lévő bűnözők legkegyetlenebbikét,
akit még a többiek is ott hagytak, és kiengedi, aki egyből elköti a mentőkabint. Mondhatom, ez aztán roppant okos húzás volt. Osha ezért magára marad a meghibásodott űrhajón, de cseppet sem kell aggódnunk, mert karcolás nélkül túléli a zuhanást. Régi mestere utána siet, aki bemondásra egyből elhiszi neki, hogy nem ő követte el a gyilkosságokat. Ő az eddigi első férfi szereplő aki talán nem töketlen, de az első rész után még nem vonnék le elhamarkodott következtetéseket.
Amandla Stenberg egyik érzelemmentes ripacskodása a sok közül
Yordot viszont tényleg totál kreténnek akarják beállítani. Például épp a ruháját tisztítja, mire rászólnak, hogy „vegyél fel valamit”. Vegyél fel valamit? Épp azt csinálja. A rész végén még kapunk egy furcsa monológot a sorozat egyik titokzatos főgonoszától, ami tökéletes ellentmondásban van a nyitójelenettel. Azt mondja, a lézer és az acél nem árthat a jediknek. Mi az, hogy nem árthat nekik? Pont most öltek meg egy jedit acélkéssel. Ez már
művészet ilyen szinten ellentmondani magadnak egyetlen részen belül.
Á, vagy talán arra gondol, amit Obi-Wan mondott Vadernek? Hát nem tudom, vannak-e ennyire okosak a készítők, hogy itt az Erőszellemekre utaljanak. Ó, igen, és találkozunk karót nyelt Shrek asszonysággal is, aki az egyik jediiskola vezetője. Ez valami szabály a jedi rendben, hogy minden vezetőnek zöldnek kell lennie? Honnan ilyen ismerős ez a nő? Ő Leslie Headland felesége. Vagy férje? Bizonyára véletlenül sem vádolható elfogultsággal, hogy neki osztotta ki a szerepet.
Van, aki képes az ilyesmihez komoly arcot vágni?
Második rész. A gonosz ikertestvér, Mae egy újabb bolygón megkörnyékez egy másik jedit. Megint egy gagyi gyerekes cselt alkalmazva bejut a főbejáraton. Annak ellenére, hogy elvileg szigorúan próbálják őrizni a helyet, senkit nem zavar, hogy egy idegen alak maszkban sétálgat a folyosókon. Találkozik Torbin mesterrel, aki már tíz éve ugyanabban a meditációs pózban van. Akkora az erőtér körülötte, hogy a közelébe sem tud férkőzni. Na, végre egy erős, fehérbőrű, hímnemű jedi, akit nem lehet legyőzni? Miért van az az érzésem, hogy ez nem fog sokáig így maradni? Megint fegyverrel támad, úgy tűnik Leslie Headland szemében a dobókés nem minősül fegyvernek. A jedik, akiket úgy ábrázolnak, mintha összesen hárman laknák ezt a helyet, végre felfigyelnek a veszélyre, és befutnak a terembe, mire Mae kimászik a tetőn. Á, hogy van őrizetlen bejárat a tetőn? Miért nem ott közelítette meg eleve? Találkozunk Mae szintén friendzone-ba száműzött ütődöttnek tűnő segítőjével, aki meggyilkolta a közeli kisbolt tulajdonosát, és átvette a helyét. Ez aztán tudja, hogyan kell elvegyülni, vagy talán csak tudja, hogy
olyan jedik veszik körül, akik még a saját seggüket is csak nagy nehézséggel tudják önállóan kitörölni.
Mérget ad Mae-nek, aki visszaoson a helyszínre, amit a korábbi behatolás ellenére semmivel sem őriznek jobban. Szembesíti Torbint valami homályos múltbeli tettével, mire az megissza a mérget, ami azonnal végez vele. Ilyet is csak olyan találhat ki, akinek fogalma sincs, mi a meditáció. Gondoljunk csak bele. Aki rendelkezik akkora akaraterővel, koncentrációs képességgel, elmélyültséggel, hogy tíz évig folyamatosan meditáljon, azt egy mitugrálsz kislány nem fogja tudni csak úgy hip-hop befolyásolni. Micsoda baromság. Ha Torbin tényleg végezni akart magával, nem talált volna már rég számtalan módot, hogy megtegye? Sol mester és csapata megpróbálja elkapni a gyilkost. Az ütődött Yord előáll egy tervvel, de természetesen a nőstény padawan ötletét mindenki jobbnak ítéli. Lényeg a lényeg, Mae-t többen is megpróbálják elkapni, de csodás módon ismét megszökik, segédjével együtt, aki előtte elárulja, hogy összesen négy jedin terveznek bosszút állni, akik korábban valami hatalmas bűnt követtek el. Utóbbit egyébként a zseniális űrlovagok egy hájas, mihaszna jedivel figyeltetik aki valószínűleg protekcióval kerülhetett a rendbe, a dagobahi edzéseken aligha bírnák el az indák.
Ez lesz a jedikből akkor, ha a hősiesség ideáját hírből sem ismerő feministákat ültetsz a rendezői székbe
A harmadik rész az egyik kedvencem. Osha és Mae gyerekkorába tekintünk vissza, akik egy kizárólag leszbikus nőkből álló boszorkányközösségben nőnek fel.
Apjuk nő és anyjuk is nő.
Hogyan születtek? Csacsiság ilyet kérdezni, ez a mai világban teljesen természetes. Az erőhasználó feminista boszorkányok egy rituálé keretében sötét erőket idéznek meg egy Szaturnuszra hasonlító bolygóról. Épp most akarják beavatni a teljesen elkötelezett Mae-t és a vonakodó Oshát. Egyébként hogy van az, hogy ezeknek a nőknek egymáséval teljesen megegyező hajuk van, amit tizenhat évvel később, egymástól teljesen külön élve is ugyanúgy hordanak? Az is elég béna, hogy a gyerek ikreket két külön színész játssza, a felnőtteket viszont egy. Döntsék már el, hogy teljesen egyforma ez a két ember vagy sem. És az is meglehetősen hiteltelen, amikor egy belterjes szekta konstans agymosásában részesülő kislány, aki életében egyszer nem látott még jedit, más lehetőséget is lát maga előtt, mint boszorkánnyá válni. Szóval a jedik megneszelik, hogy itt Erőtúltengés van, és beavatkoznak azzal a céllal, hogy leteszteljék a gyerekeket, és magukkal vigyék őket. Ez a két lány elvileg nagyon különleges, mesterségesen hozták létre őket, és nagy bennük az Erő, de azon túl, hogy ezt minden részben megpróbálják a szánkba rágni,
semmi az égvilágon nem utal rá, hogy tényleg különlegesek lennének.
Sol mester még oda is adja egyiküknek a lézerkardját, ami azért nem biztos, hogy olyan jó ötlet. Osha úgy dönt, hogy jedi lesz, erre Mae mérgében felgyújtja az egész kócerájt, ami nem tudom, hogy sikerül neki, mivel szinte minden kőből van. Az ikreken kívül meghal mindenki. Mivel azt hiszik, hogy Mae is meghalt, csak Oshát viszik el jedinek, és ezzel vége a harmadik résznek.
Ők a kiválasztottak, rájuk nézni is rossz
Álljunk meg itt egy szóra, és vizsgáljuk meg, hogy pozitív olvasatban mi az, amit a jedik eredetileg jelképeznek, és mi az, amit mostanra a felismerhetetlenségig eltorzítottak velük kapcsolatban. A jedi tulajdonképpen egy ősi tudást őrző, modern kor feltételeihez alkalmazkodó lovag, szamuráj, harcművész, akinek célja a külső sötétség és a magában rejlő benső sötétség legyőzése. Mindezt úgy éri el, hogy egyesül egy csak nagyon kevesek számára hozzáférhető valósággal, ami az élet felszínes, hétköznapi szintjén túl rejtőzik. Szerintem ez a legfontosabb vonása a Star Warsnak, és pont ez, a hősiesség ideájának megjelenítése, ami az újabb és újabb filmekkel, sorozatokkal, sőt már Lucas előzménytrilógiájával is egyre jobban a feledés homályába vész. Az Akolitus harmadik részére egyértelművé válik, hogy
a készítők szemében a klasszikus jedik önhittségben élő, gyarló, felsőbbrendűségben sütkérező, bigott alakok, a toxikus, elnyomó patriarchális világ képviselői.
Másfelől a jedik új generációjába a Cooper-teszt első percében elbukó, saját árnyékuktól megijedő, hisztis alakok is beleférnek, aszexuális nők és mindenféle jött-ment, diverz lény kapcsolatba kerülhet az Erővel, ami így teljesen elveszíti misztériumát. Az én szememben a jediség mindig is a kevesek útja volt, mert olyan szintű bátorságot és misztériumok iránti érzékenységet követel meg, ami nehézsége folytán nem tingli-tangli kislányokra lett szabva. Az Erőhöz való kapcsolódás az eredeti filmekben olyannyira nem magától értetődő, hogy még a Birodalom egyik legrangosabb alakját is babonásnak titulálják. Engem nem különösen érdekel, hogy egy Star Wars filmben önmagában a jedikkel, meg az Erővel mit művelnek, ez az univerzum már rég halott, kár érte keseregni. Ami a probléma, hogy a jedik által felmutatott, rajtuk azonban túlmutató univerzális érvényű nemes ideát is megpróbálják sárba tiporni.
Baylan egy meglehetősen szimpatikus, férfias, határozott karakter, nagyon nem is tudtak/akartak mit kezdeni vele az Ahsokában
Később, a hetedik részben a harmadik részt történéseit mutatják be nekünk kicsit másik szempontból. Úgyhogy ezt is itt fogom tárgyalni. A harmadik részben kiderülnek dolgok, de nem minden. Nem tudjuk meg, hogy a jedik hogyan keveredtek oda, nem tudjuk meg, mitől haltak meg a boszorkányok, és azt sem, hogy miért csak az ikrek egyikét tudták megmenteni. Szóval a nagy revelációt a hetedik részre tartogatták. Megtudjuk belőle, hogy a jediket azért küldték ide, hogy ásvány- és növénymintákat vizsgáljanak a bolygón. Kissé megalázó munkának tűnik, elvileg mégiscsak a galaxis legnagyobb harcosairól van szó. Az ekkor még tanítvány minőséget betöltő Torbin nem is győz eleget hisztériázni emiatt. Olyan, mint egy kényes kis picsa. Persze manapság egy fehér férfit nem is illik máshogy ábrázolni. Tény, hogy Luke is sokat rinyált a Dagobahn, de ő még nagyon az elején járt, ráadás a büdös mocsár és a nagyfülű zöld gnóm eléggé felülírták az elvárásait, ezenfelül frusztrálta a tudat, hogy a barátai bajban vannak. Ehhez képest
Torbinnak az az egyedüli motivációja, hogy a Corussanton akar lenni.
Mi az, ami annyira hiányzik neki onnan? Ezek az egyhangú, szürke felhőkarcolók? Vagy a személytelen edzések, amiken a tanítók sokszínű hallgatóságuknak kínosan közhelyes álbölcsességeiket durrogtatják?
Pontosan nem tudjuk, miben mesterkednek, de nem tűnik bizalomgerjesztőnek
Szóval miközben mohát gyűjtögetnek, Sol rátalál a boszorkányokra, és megszállottja lesz a kislányoknak. Sol egy magának mindenképpen tanítványt akaró, érzelmeinek hatalmas teret engedő, jóhiszemű, de buta döntéseket hozó, önhitt jedi benyomását kelti, aki Trinityre, a bölcs női hangra nem hallgatva beavatkozik a boszorkányok sötét üzelmeibe, akarom mondani harmonikus mindennapjaiba. Azt hiszem, itt az ideje őt is a töketlen férfiak kategóriájába sorolni. Megint
hatalmasat téved a sorozat, amikor a jediket olyan emberekként állítja be, akiknek nem lehetnek érzelmeik.
Solt többször számon is kérik, hogy kötődik a tanítványához, amit ő kényszeresen tagad. Mondjuk, fogalmam sincs, miért kötődik Oshához, szörnyen sótlan és érdektelen karakter. Aki a szellemi önismeret útján jár, tudja, hogy a ragaszkodásmentesség nem egyenlő az érzelmi tompasággal. Sőt, a függéshiány pont, hogy letisztultabb érzelemvilágot eredményez.
A boszorkányok egyébként képesek megszállni és megőrjíteni másokat, és ezzel előszeretettel élnek is, ha úgy támad kedvük. Emiatt például a jedik majdnem végeznek egymással.
A készítők mégis úgy állítják be, hogy ők nem gonoszak, csak másfajta felfogásuk van az Erőről.
Amikor pedig a veszélyes mágiát alkalmazó főboszorkányt leszúrja Sol, abból is valahogy azt hozzák ki a készítők, hogy náluk az erkölcsi fensőbbség. Később Trinity valahogy kiűzi a megszállókat, akik emiatt valahogy azonnal meghalnak. A végén Sol megpróbálja megtartani a leszakadó hidat, ami túl nagy falat neki, ezért választásra kényszerül, hogy az ikrek közül kit mentsen meg. De miért nem csak simán a gyerekeket fogja meg az Erővel? Mi a tökömért akarja a hidat is megtartani? A korábbi részekben többször is láttuk, hogy a jedik más embereket simán meg tudnak fogni az erővel.
Ezt szeretem a Disney Erejében, hogy mindig annak megfelelően működik, mit írtak épp a forgatókönyvbe.
Ez lenne az évszázad bűne? Ez lenne az esemény, ami minden jelenlévő jediben egész életre szóló feloldhatatlan bűntudatot okozott? Szóval a hetedik részben a nagy ígérettel ellentétben gyakorlatilag semmi új nem derült ki a harmadikhoz képest. Szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez a sorozat 180 millió dollárba került, ami nagyjából azonos a Dűne második részének költségvetésével. Elég nagy luxus két részben elmesélni ugyanazt a történetet.
A sorozatban sok az irritáló karakter, ő az egyikük
Negyedik rész. Annak ellenére, hogy a történet központi szereplőjévé vált, Osha úgy dönt, hogy beleszarik az egészbe, és lelép. Aztán néhány perc múlva meggondolja magát, és a wookie-jedi felkeresésére induló csapattal tart. Noha mindeddig egyszer sem hivatkozott pozitívan a jedikre, érthetetlen módon mégis annak jelét adja, mintha újra az szeretne lenni. Velük tart öt npc-jedi, akik egész idő alatt egy árva szót nem szólnak. Ott vannak dísznek a háttérben. Adott egy néhány fős társaság, elvileg fajsúlyos emberek, a galaxis krémje, akikkel kapcsolatban érzékeltetni kellene, hogy valós személyek, bátor, tapasztalt harcosok, akik egy komolyan vehető csapatot alkotnak. Ezzel szemben azt látjuk, hogy a megszokott unalmas karaktereink egész úton egymással lelkiznek, anélkül, hogy a többi jediről bármiféle tudomást vennének. Ezenfelül
elkíséri őket egy agresszív nyomkereső cickány, akit az angolban a legújabb trendnek megfelelően theynek szólítanak.
Ugyanide tart Mae és ügyefogyott segédje, akik megint a fegyver nélküli ölésről filozofálnak, anélkül, hogy bármivel közelebb kerülnénk ennek értelméhez. Ahogy közelednek a wookie-hoz, Mae úgy dönt, hogy már nem akarja teljesíteni mestere próbáit. Segédjét csapdába ejti, és úgy határoz, inkább feladja magát a jediknek. Jól értem? Van egy bosszúra éhező szereplőnk, aki eddig meglehetősen elszántnak tűnt, hiszen elkövetett két gyilkosságot is, és most élete legfontosabb küldetését hirtelen nem akarja teljesíteni? Bemegy a wookie-hoz, akit addigra valaki megölt. Közben a szintén odaérő jediket megtámadja az első részben látott sötét figura. Egy apró pöccintéssel elrepíti Oshát és az összes jedit. A következő a kérdésem. Aki képes ilyesmire, miért nem arra használja az erejét, hogy azon nyomban eltöri minden ellenfele nyakát? Mi gátolja meg benne? A sok sebből vérző, totál logikátlan forgatókönyv?
Ez a sok színes lézerkard vajon a Disney Star Wars univerzum sokszínűségét hivatott kifejezni?
A harc már az ötödik részben bontakozik ki. Zipzárfejnek olyan sisakja van, ami rövid időre hatástalanná teszi a fénykardokat. Ezt kihasználva gyorsan végez az npc-jedikkel, annak ellenére, hogy korábban ő maga mondta, a lézer nem árthat nekik. Leverik a fejéről a sisakot, és kiderül, hogy Mae fogyatékos segítője, Qimir az. Micsoda fordulat, kérem! Mi szükség volt eljátszani az idiótát? Nem igazán magyarázzák meg. Tegyük fel azért, mert így közelebbről szemmel tudta tartani Maet. De akkor is nehezen érthető, hogy miért megy olyan messzire a színészkedésben, hogy például még fellógatni is engedi magát. Sol miszter kretént arra utasítja, hogy az életveszélyes harc közepette, ahol minden bevethető emberre szükség lenne, inkább Osha kimenekítésével foglalkozzon. El is kezdenek futni az űrhajó felé, mire Osha egy kiáltást hallva meggondolja magát, hirtelen rájön a nyilvánvalóra, hogy a többiek veszélyben vannak, és a töketlen férfi parancsa ellenére visszasiet a harcmezőre. Zipzárfej erre kinyírja a lúzer jedit, sőt még ezt az erős női karaktert, Jeckit is. Sol ennek ellenére lefegyverzi, és meg akarja ölni, ám Osha közbeszól. Valóban csúnya dolog elvenni egy ember életét, de
amikor épp hét társadat végezték ki, nem biztos, hogy ez a legalkalmasabb pillanat a gonosztevők élethez való jogain morfondírozni.
Főleg nem akkor, ha híresen szar vagy abban, hogy érdemben semlegesítsd az ellenfeled. Sol a harc egy pontján ezt mondja: „Egy jedi nem támad fegyvertelenekre.” Hajam kitépem. Ez az alak percekig itt hadonászott a veszélyes fegyverével, és képes vagy azt mondani, hogy fegyvertelen? Erre a gyilkos meg akarja támadni Solt, mire Osha a hátára ragaszt egy világító robotot, amire odarepülnek ezek az óriásmolylepkék, és elrepítik a sithet. Értelmezzük a szituációs helyzetet. Szóval percekkel korábban Sol helytelenül tette volna, ha a merénylőt megöli, de most Osha teljesen helyesen teszi, hogy likvidálja? Arról nem is beszélve, hogy korábban ezek a molylepkeszörnyek a lézerkard fényére repültek, de ebben a részben már csak a lámpa érdekli őket? Egyébként szintén az előző részben Oshának bűntudata volt, amiért meghalt miatta az egyik ilyen lény, az viszont ebben a részben már cseppet sem zavarja, hogy szintén miatta több tucat is az életét veszti. Rosszul vagyok. Megjelenik Mae, elkábítja Solt, és cseverészik egyet az ikertestvérével, akivel nem jönnek ki jól, ezért őt is megsebzi.
Übergagyi, szánalmas, nevetséges módon énykarddal levágja a haját, és Oshának tetteti magát,
amiből ez a zseni Sol természetesen semmit nem észlel. A sith pedig magával viszi a hátrahagyott Oshát.
Át tudnak alakulni ilyen ijesztő démonlényekké? Lövésem sincs, ezek után mit értetlenkednek azon, hogy mások nem tudják elfogadni őket.
Hatodik rész. A magát Oshának kiadó Mae az űrhajón odalopózik Solhoz, és előkapja a kését, hogy megölje, de aztán a pillanatot mégsem találja megfelelőnek. Van egy jedigyilkosunk, aki az előző részben kitalálta, hogy átáll a jedikhez, és most mégis meg akarja ölni őket? Aztán Sol átöleli, és azt mondja neki, megmentette őket. Megmentettél? Nekem úgy tűnt, miatta sikerült majdnem meghalniuk. Sol kesereg a csata miatt, emészti a múlt, és el akar mondani mindent a jedi tanácsnak. A rész végére a csökkent értelmű cickány segít leleplezni Maet, lekötözik, és Sol elmeséli neki, amit a hetedik részben látunk majd. A droidját esze ágában sincs elvenni, hiszen jedi és férfi, így képtelen két lépéssel előre gondolkozni.
Közben egy ismeretlen bolygón a sith a sorozattól már megszokott semmitmondó süketeléssel megpróbálja Oshát a sötét oldalra csábítani. Ő az újabb akolitusjelöltje. Az akolitus egyébként tanítványt, szolgálót jelent, szűkebb értelemben egyházi rangot vagy szerepet jelöl. Ez már a második meztelenkedő férfi a sorozatban. Nos,
amikor egy filmben férfiak pucérkodnak, és eközben a melltájékon meglehetősen tehetséges nőket kényszeresen takargatják, ott megint nem nehéz megsejteni a nagybetűs üzenetet a háttérben.
Eleget voltak már a nők a szexuális tárgyiasítás elszenvedői, most a férfiakon a sor. Mivel akadozik a kommunikáció, Shrek asszonyság személyesen jár utána az előző rész történéseinek tanítványával, aki végig olyan képet vág, mint aki összeszarta magát. Kap egy badass pillanatot, amikor lézerostorával levág egy újabb szegény óriásmolylepkét. Lézerostor. Ennél már csak segédjem, ez az újabb töketlen lúzer kínosabb. A sith hátán látunk egy sebet, amit nagyon úgy néz ki, hogy ez az ostor okozott, később meg is tudjuk, hogy a tanítványa volt. Mivel mindketten kitűnő nyomozók, felvetik, hogy talán az egész Sol mester műve. A sith javaslatára Osha felveszi a különleges sisakot, és ezzel vége. Ez már művészet, az amúgy sem hosszú, fél óra körüli részeket ennyire eseménytelenné tenni.
Lássuk a sokak által várva várt fergeteges finálét. Mondjuk az IMDB és Rotten Tomatoe értékelések alapján lehet, hogy annyira sokan azért mégsem várták? Osha a sisakban meglátja a jövőt, amiben Mae a szülőbolygójára visszatérve végez Sollal fegyver nélkül. Mivel csak ő tudja, hova kell menni pontosan, becsicskítja a sithet, és elindulnak közösen, hogy megtalálják. Miközben elrepülnek, a fanboyok örömére rövid időre mutatnak nekünk egy árnyékban bujkáló, aszott fejű barlanglakót, aki Darth Plagueis, Palpatine későbbi mestere. Miközben Sol kiönti a lelkét, hatalmas meglepetésünkre Mae a droid segítségével megszökik, és elköt egy űrhajót. Sol üldözőbe veszi, és el akarja kapni, vagy el akarja ütni, pontosan nem derül ki, de a cickánynak valami nagyon nem tetszik, úgyhogy kitép néhány drótot a falból, amitől az űrhajó meghibásodik.
Most akkor kivel van ez a kretén?
Mae űrhajója is meghibásodik, de szerencséjére pont oda zuhan, ahová egyébként is menni akart. Közben a Corussanton egy politikust arról halljuk papolni, amit maguk a készítők is gondolnak a jedikről. Ezután Solt látjuk az űrhajója mellett, kilométerekre az épülettől. Hát barátom, te aztán messzebb nem is szállhattál volna le a célodtól. Nem biztos, hogy egy üldözés esetén, ahol minden másodperc számít, a legalkalmasabb elkezdeni hegyet mászni. Közben „They” a hajóból nézi az eseményeket. Ja, hogy nem szúrtad egyből nyársra és főzted meg vacsorára, miután a szemed láttára szabotálta a tervedet? Ebben a filmben semminek sincs következménye?
Több percnyi unalmas keresgélés után a sith rátalál Solra, és harcolni kezdenek. Osha is rátalál Mae-re, és ők is lenyomnak egy bunyót. Ez az Amandla zseinális színész. Sol már épp megölné a sithet, amikor Mae beavatkozik. A harc megáll, és elkezdenek cseverészni. Ráveszi Solt, hogy ismerje be, ő ölte meg az anyjukat. Az nem zavar senkit, hogy rátámadt, és azért ölte meg? Osha ezt meghallja, bekattan nála valami, és annak ellenére, hogy korábban egy apró tárgyat sem tudott megmozdítani az Erővel, fegyver nélkül hidegvérrel meggyilkolja Solt. A kék lézerkard ekkor átvált pirosra a kezében, hogy a hülye is értse, most valami változás következett be benne.
A sith eltűnik, az ikrek pedig menekülni kezdenek, mert megérkeztek az NPC-jedik és Shrek asszonyság. Lemásznak egy profi sziklamászónak is nagy nehézséget okozó sziklán, és elfutnak a kedvenc fájukhoz. Ott a sithtel újra találkoznak, aki tanítványává fogadja Oshát, Mae-nek pedig egy szívszaggató jelenet után törli az emlékeit.
Hogy miért nem viszi mindkettőt magával, az nem igazán érthető,
főleg annak fényében, hogy kiderült, ők valójában egy személy két testben. Akármit is jelentsen ez. Hogy a saját seggét védje, hazaérve Shrek asszonyság előáll egy sztorival a politikusoknak, miszerint minden gyilkosságért Sol tehető felelőssé. Ami meglehetősen gyenge lábakon áll, hiszen élő tanúk vannak rá, hogy ezeket nem ő tette. A sithek létét pedig eltitkolja, ami lehetővé teszi az előzménytrilógia történetének további kibontakozását.
Micsoda fordulat. A gonosz testvérből jó lesz, a jóból pedig gonosz, ki gondolta volna. De valójában nem helyes a megfogalmazás. A sötét oldal ebben a sorozatban sosem igazán sötét.
A jó és a rossz totális elmosásának lehetünk tanúi.
Egyedül Sol bűne megbocsáthatatlan, mindenki más esetében egy-két gyilkosság bőven belefér. A gonosz többé nem gonosz, csupán eltérő nézőpontot képvisel. És noha a való életben tényleg nincsenek csak tisztán jó vagy tisztán rossz emberek, a jóság ideája örökké érvényes marad, a sithekről pedig az eddigi filmek alapján sok minden elmondható, de az annyira nem, hogy ez az abszolút jóság képezné életük vezérelvét.
A sorozat szar, mert az őrült iramú kontentgyártás mennyiségi szempontjait sokszorosan a minőség elé helyezi. Szar azért is, mert tehetségtelen kóklereket kértek fel rá, akik vélhetően egy minőségközpontúbb szemlélet mellett sem tudtak volna értékelhetőbb produkciót létrehozni. És kiváltképp szar, mert hazug, moslék propagandával szennyezik a fiatalok elméjét. Arra viszont talán jó, hogy nevessünk egyet mások idiótaságain. Nem is nagyon van más opciónk egy olyan Star Wars sorozat esetén, ami tulajdonképpen önmaga paródiája.