A magyargyalázó Telekom most a magyaroknak hízelegve hirdeti a haladást
A Telekom több mint két éve a Mi a tipikusan magyar című videójában úgy gondolta, kitálal, és nyíltan elmondja lesújtó véleményét a magyarokról. A reklámot nagy felháborodás követte. Tanulva a hibából, most új taktikát talált ki a magyargyalázó cég, és elkezdett hízelegni a nemzeti érzelmű embereknek, de aki kicsit is átlát a szitán, észreveszi, ez épp olyan problémás videó, mint a nagyvállalat korábbi megoldásai.
Emlékszünk még a két és fél évvel ezelőtt készült, nagy botrányt kiváltó Telekom reklámra? Ahol
férfihangú nőkkel, suttyó, balkáni arcokkal, pocakos huszárokkal, proliságból csillagos ötösre vizsgázó vénemberekkel, robotkarú fiatalokkal illusztrálták nekünk, mi a tipikusan magyar,
és mi lenne ezzel szemben a mai magyar ember számára a követendő irány? Valószínűleg nem sokak fejében maradt meg ez a történet. Mint ahogy a legtöbb híresség vagy nagyvállalat botrányán (gondoljunk csak a CocaCola hazai buzipropagandájára), ezen is jól elcsámcsogtunk, majd azzal a lendülettel el is felejtettük, mit is gondolnak rólunk, magyarokról a Telekomhoz hasonló globális vállalatok irányítói:
a magyar tökkelütött barom,
aki ebből a szánalmas állapotból egyedül a legújabb technológiáknak való behódolás révén törhetne ki érdemben.
A Telekomnak nem esett jól ez a felháborodás, hiszen mint mindig, ők ezzel a reklámmal is csak jót akartak. A dolog túlzottan azért nem rázta meg őket, és hamar összeszedték magukat. És köszönik szépen, azóta is jól vannak. Az előfizetőik lelkes rabszolgaként továbbra is fizetik a számláikat, a kormány a cég szennyes lelkű, törtető vezetőit továbbra sem száműzték az ország határain kívülre, és az 5G hálózatukat is folyamatosan, akadálymentesen, mások véleményének kikérdezése nélkül építik (ennek a reklámnak is egy csodálatos 5G torony ad keretes szerkezetet).
Önt sem kérdezték meg népszavazás keretében, hogy szeretne-e 5G hálózatot a lakóhelye közelében?
Miért hozom ezt fel? Mert a napokban Lépj előre digitálisan címmel egy kísértetiesen hasonló reklámmal hozakodott elő a Telekom. Annyi különbséggel, hogy tanulva a múlt hibáiból, ezúttal a nemzeti érzületet meglovagolva, piros-fehér-zöld csomagolásban próbálják eladni nekünk progresszív üzenetüket. A múlt ismertebb magyarjait, Széchenyi Istvánt, Márai Sándort, Wesselényi Miklóst, Kölcsey Ferencet, Neumann Jánost stb. megszólaltatva rágják a szánkba, mennyire fontos a digitális élet, és a technológiai haladással való lépéstartás. A deepfake sajátos technológiájának köszönhetően úgy tűnik, mintha ténylegesen ezek a személyek szólnának ki a nézőknek:
csináld azt, amit a Telekom mond, mert különben irgum-burgum.
Most az mellékes kérdés, ki mennyire tartja a felsorolt személyeket tekintélynek,
csak a hülye nem veszi észre, micsoda álszentség húzódik a reklám hátterében.
Két éve még idióta volt a magyar, egy proli, maradi bunkó, aki saját beteges múltjához ragaszkodik, és nem képes meghallani a 21. század hívószavát. Mit ad Isten, most hirtelen a múlt nagy magyarjait dicsérik a készítők, és olyan magyar hallgatóságot ábrázolnak mellé, akik tisztelettudóan, lelkesen viszonyulnak nagy államférfiaink üzeneteihez. Most akkor mégsem proli bunkó a magyar, hanem egy olyan nép, akinek példaképei már évszázadokkal ezelőtt megmondták, hogy a jövő történetesen éppen olyan lesz, amiről a Telekom is ábrándozik?
Kossuth Lajos azt üzente, szálljál be az internetbe
Persze nincs ebben semmi meglepő, hiszen
a Covid megjelenése óta nemcsak hogy megengedett a pofátlan mellébeszélés és az égbekiáltó következetlenség, hanem egyenesen elvárt hozzáállás.
Nem sikerült a múltkor a zacskós tejjel meg a sor elejére tolakodó tahókkal mindenkit bepalizni? Sebaj, majd sikerül legközelebb, más utakon az agymosás! Nincs szankció, nincs következmény, csak a véget nem érő, akadálytalan manipuláció. Megtehetik, mert
senki sincs, aki rájuk szólna, hogy jó lenne visszafogni a technokrata céljaik pofátlan arcunkba tolását.
A csomagolás más, az üzenet maradt a régi.
Lógj egész nap a neten, igeneld a virtuális valóság rabságát, és valld te is a progresszívek hitét, miszerint minden emberi problémára egyedül a technológia adhat valódi választ és megoldást. Köszönjük Telekom, hogy felmenőink üzeneteit is értelmezi a számunkra, így nekünk már nem kell felesleges erőfeszítéseket fordítanunk arra, hogy megértsük, mit képviseltek valójában!
Utóirat. Szerintem a reklámban található technológia (a Harry Potterben láthattunk hasonló jelenségeket) nem áll túlságosan távol attól, ami régen szellemidézés elnevezés alatt futott. Mindez ráadásul keveredik némileg a hullagyalázással is. Avagy nem mások emlékét gyalázzuk meg azzal, hogy újra életet lehelünk beléjük, és olyan szavakat adunk a szájukba, olyan cselekedetekkel ruházzuk fel őket, amelyek révén egyfajta fantomot hozunk létre, ami éppen hogy elvezet az ő személyiségük, jellemük valódi megértésétől?